رنگارنگ

همتم بدرقه راه کن ای طائر قدس که دراز است ره مقصد و من نو سفرم

رنگارنگ

همتم بدرقه راه کن ای طائر قدس که دراز است ره مقصد و من نو سفرم

گدایی نمره

پدیده گدایی نمره از نوع سنتی


شما را به خدا به من نمره بدین.

خدا از بزرگی شما را کم نکند، به من نمره بدهید.
به خدا مریضم، علیلم به من نمره بدین
پدر و مادرم مریض هستند، در بیمارستان بستری هستند ، محض رضای خدا به من نمره بدین.
من متأهل هستم، عیال وارم به من کمک کنید.
به خدا پدرم دعوام میکنه، نمی ذاره بیام دانشگاه تو رو خدا به من نمره بدین.
به خدا اگر مشروط شوم در خوابگاه راهم نمی دهند، به من نمره بدین
 
از نوع مدرن و با کلاس
من می خواهم انتقالی بگیرم، نیاز به معدل بالا دارم، به من نمره بدین
می خواهم از شبانه به روزانه تبدیل شوم نیاز به نمره و معدل بالا دارم
می خواهم در فوق لیسانس شرکت کنم، نیاز به معدل بالا دارم
 ادامه مطلب

آدمها و انسانها



آدم‌ها زندگی می‌کنند…انسان‌ها زیبا زندگی می‌کنند!
آدم‌ها می‌شنوند…انسان‌ها گوش می‌دهند!
آدم‌ها می‌بینند…انسان‌ها عاشقانه نگاه می‌کنند!
آدم‌ها در فکر خودشان هستند…انسان‌ها به دیگران هم فکر می‌کنند!
آدم‌ها می‌خواهند شاد باشند…انسان‌ها می‌خواهند شاد کنند!
آدم‌ها،اسم اشرف مخلوقات را دارند…انسان‌ها اعمال اشرف مخلوقات را انجام می‌دهند!
آدم‌ها انتخاب کرده‌اند که آدم بمانند…انسان‌ها تغییر کردن را
پذیرفته‌اند، تا انسان شدند!
آدم‌ها می‌توانند انسان شوند…انسان‌ها در ابتدا آدم بودند!
آدم‌ها…انسان‌ها…
“آدم‌ها آدم‌اند…انسان‌ها انسان!
اما…
آدم‌ها و انسان‌ها هر دو انتخاب دارند…
اینکه آدم باشند یا انسان، انتخاب با خودشان است ”

علل گرایش جوانان و نوجوانان به سوء مصرف مواد اعتیادآور

آیا به حال به این مسئله فکر کردین که چطور یک نفر به مواد مخدر معتاد می‌شه؟ آیا به نتیجه خاصی هم رسیدین یا نه؟ در این مقاله علل مختلف گرایش جوان‌ها را به مواد اعتیاد آور بررسی می‌کنیم.
بسیاری از جوان‌ها و حتی پدر و مادرها فکر می‌کنن که دلیل اعتیاد فرد، اصرار دوستان بوده است. در حالی که این تنها انگیزه سوء مصرف مواد در جوانان نیست. اگر بخواهیم انگیزه‌های مصرف مواد مخدر جوان‌ها را بشناسیم، فهرست بلند بالایی می‌شه، نگاه کنین:

ادامه مطلب